سرویس Skype for Business

راه اندازی سرویس Skype for Business

در دنیای ارتباطات امروزه همه شرکت ها به دنبال کاهش هزینه های ارتباطی هستند که به نحوی بتوانند با هزینه کمتر بیشترین بازدهی را در سیستم خود داشته باشند. بسیاری از شرکت ها بدنبال راه اندازی سیستم های دور کاری هستند به نحوی که کارمندان آنها بتوانند از راه دور و بدون حضور در محل شرکت کارهای خود را انجام دهند. شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند توانایی پیاده سازی سرویس Skype for Business Server 2015 در بالاترین سطح استاندارد برای شبکه سازمان شما دارد تا بتوانید به بهترین نحو ممکنه سیستم دور کاری را پیاده سازی نموده و ازمزایای آن استفاده کنید . این نرم افزار امکانات بسیار خوبی برای استفاده کاربر در اختیار دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تماس صوتی و تصویری:

شما می توانید با استفاده از نرم افزار کلاینت Skype for business با بقیه کاربران براحتی تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.اسکایپ این امکان را به شما می دهد که در بخش مدیریت این سرویس همه کاربران نتوانند از این سرویس استفاده کنند زیرا ممکن است شما بخواهید کاربرانیکه در شهر های مختلفی هستند نتوانند امکان تماس صوتی و تصویری داشته باشند زیرا باعث کاهش پهنای ارتباط خطوط WAN بین شبکه های شما شود. کاربران در هر لحظه می توانند تماس صوتی و تصویری خود را رکورد کنند و در آرشیو خود نگهدارند.

امکان چت با کاربران:

کاربران می توانند با ارسال پیام های متنی ترافیک تماس های خود را کاهش دهند و این می تواند در آلودگی صوتی در محیط کار تاثیر بسزایی بگذارد.متاسفانه کابرد بیش از حد نرم افزار های فضای مجازی باعث بروز مشکلاتی در محیط کار و مشکلات امنیتی برای شبکه سازمانها و شرکت ها گردیده است که skype for business می تواند بهترین جایگزین برای راه اندازی یک سرویس پیام رسانی اختصاصی در داخل شبکه اینترانت یک سازمان باشد.

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند توانایی ارائه مشاوره و راه اندازی راهکارهای Skype for Business را دارد، جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید

امکان ارسال فایل :

در بسیاری از سازمانها و شرکت ها از نرم افزار های فضای مجازی که عمدتا غیر مجازند جهت ارسال فایل برای کاربران استفاده میشود که هیچگونه امکان مدیریت برای اسکن و چک کردن فایل های ارسالی ندارند. Skype for business این امکان را براحتی به شما می دهد و شما می توانید حتی تعیین کنید که چه فایل هایی با چه پسوندی بتوانند برای یکدیگر ارسال نمایند. از طرفی آرشیو این فایل ها توسط مدیریت سیستم می تواند جهت ممیزی کاربران نیز مفید واقع شود.

امکان به اشتراک گذاشتن دسکتاپ کامپیوتر :

یکی از بهترین ویژگی هایی که نرم افزار Skype for business به شما می دهد امکان به اشتراک گذاشتن صفحه دسک تاپ کاربران برای یکدیگر می باشد در بسیاری از مواقع نفرات نیاز به کار کردن گروهی همزمان برای پروژه های مختلف دارند یا کاربران در نقاط مختلف دنیا قرار دارند و نیاز دارند بصورت همزمان روی یک فایل و صفحه دسک تاپ مشترک کار کنند.که این امکان در آموزش از راه دور و سیستم های دور کاری استفاده می شود.

ایجاد نظر سنجی برای کاربران

Skype for business امکان پیاده سازی سرویس نظر سنجی را بصورت کاملا کار آمد برای شما در شبکه انجام می دهد و مدیران براحتی می تواند از همکاران نظر سنجی انجام دهند و دیگر نیازی به تماس با تک تک کابران بصورت صوتی و پیامی دیگر نمی باشد . که در نهایت نتیجه نظر سنجی را می تواند بصورت عمومی یا خصوصی به نمایش در آورد. کلیه موارد این بخش توسط شرکت PFH برای پرسنل شما آموزش داده می شود.

ارسال پیام بصورت گروهی

هر کاربر می تواند تعدادی از افراد لیست شده در نرم افزار کلاینت اسکایپ خود را انتخاب کرده و سپس برای همه یک فایل یا یک متن ارسال نماید که در صورت انتخاب تماس صوتی یا تصویری بصورت اتوماتیک یک کنفرانس برقرار میگردد.

ایجاد کنفراس های صوتی و تصویری بین افراد

کاربران در سرویس Skype for business می توانند کنفرانس های چند نفره برقرار کنند و برای یکدیگر پیام یا فایل ارسال نمایند و در هر زمان ویدئو کنفرانس ایجاد کنند که البته همه تنظیمات و پالیسی های مربوطه می تواند از طریق پنل مدیریتی ادمین سیستم ایجاد گردد. همچنین می توان با کاربرانی که در فضای اینترنت هستند این کنفرانس را ایجاد نمود بدون اینکه آنها نرم افزار کلاینت Skype for business را داشته باشند.

بهترین نرم افزار بجای استفاده از تلگرام

متاسفانه اکثر شرکت ها از نرم افزار تلگرام جهت ارتباط کاربران با یکدیگر استفاده می کنند که معایب بسیاری دارد از قبیل اینکه کاربران بیشتر استفاده های شخصی از آن میکنند و با حضور داشتن در کانال ها و گروههای مختلف بیشتر پهنای باند را بخود اختصاص می دهد. و البته نرم افزار تلگرام و بقیه نرم افزار های ارتباط جمعی در فضای مجازی هیچکدام امکانات Skype for business را ندارند و از طرفی قرار دادن پالیسی مختلف سازمان امکان پذیر نمی باشد زیرا سرور های مرکزی تلگرام و بقیه نرم افزار های فضای مجازی در اختیار مدیران سیستم قرار ندارند لذا بهترین نرم افزار برای جایگزینی تلگرام برای کاربران در شبکه نرم افزار Skype for business می باشد.

Microsoft lync server

شرکت مایکروسافت با ارائه محصول Microsoft lync server 2010 شگفتی بزرگی در نرم افزار های ارتباط جمعی در شبکه های امروزی ایجاد کرد که به نوعی می توان در داشتن امکانات بسیار عالی بی رغیب شمارد . مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ توانست ورژن جدید مایکروسافت لینک سرور را به بازار عرضه کند که در بسیاری از موارد بهبود هایی در سیستم آن ایجاد کرده بود اما با ورود سرویس Skype for business مایکروسافت توانست امکانات سرویس آنلاین Skype خود را نیز با آن اضافه کند طوریکه کاربران خارجی سازمان که با آن آنلاین هستند می توانند به سرویس Skype for business سازمان شما متصل شوند.

معرفی سرویس Skype for Business 2015

روش های برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است. امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام VoIP استفاده می شود. VoIP یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند.

ممکن است از خود بپرسید که این امر چگونه می تواند مفید واقع شود. خوب، کافی است چند ثانیه راجع به آن فکر کنید. اگر تبدیل سیگنال های آنالوگ به داده های دیجیتال ممکن باشد، VoIP می تواند یک ارتباط اینترنت استاندارد را به یک روش مجازاً رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند. فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. این امر شما را قادر می کند که شرکت های تلفنی را به طور کامل کنار بگذارید.

VoIP قابلیت این را دارد که روش کار سیستم های تلفنی را کاملاً متحول کند. شرکت های زیادی هستند که سرویس VoIP ارایه می دهند و پیوسته هم در حال افزایش هستند.

 

مزایای VoIP

از آن جایی که با استفاده از VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید، می توانید ارتباط برقرار کنید، کاربران می توانند هنگام مسافرت ATAها یا IP Phoneهایشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن خانگی شان ارایه می دهد دسترسی داشته باشند.

برخی افراد از یک softphone برای دسترسی به سرویس VoIP شان استفاده می کنند. یک softphone یک نرم افزار ویژه است که سرویس VoIP را به کامپیوتر یا laptop شما load می کند. این برنامه ها این امکان را به شما می دهد که از طریق laptopتان از هرجای دنیا که به یک ارتباط با پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید ارتباط تلفنی برقرار کنید.

اغلب شرکت های تلفنی سنتی هزینه سرویس های اضافی را در صورت حساب شما می گنجانند. در حالی که اگر از سرویس دهنده های VoIP استفاده کنید، این سرویس ها استاندارد به حساب می آید.

 

سرویس هایی مثل:

» سرویس Caller ID

» سرویس Call Waiting

» سرویس Call Transfer

» سرویس Repeat Dialing

» سرویس Return Call

» سرویس Three-way Dialing

 

بعضی از سرویس دهندگان VoIP مزایای بیش تری در مورد فیلتر کردن تماس های تلفنی ارایه می دهند. این قابلیت های اضافی به شما این امکان را می دهد که در مورد چگونگی انتقال تماس های تلفنی بر اساس اطلاعات Caller ID تصمیم گیری نمایید.

این قابلیت ها به شما امکان انجام کارهای زیر را می دهد:

» انتقال تماس تلفنی به یک شماره تلفن خاص (Forwarding )

» ارسال مستقیم تماس به Voicemail

» ارسال پیغام اشغال بودن مشترک به تماس گیرنده

» امکان سرویس در دسترس نبودن مشترک

 

بسیاری از سرویس های VoIP امکان بررسی Voicemail شما را از طریق اینترنت و یا توسط فایل پیوست نامه الکترونیکی که به کامپیوتر یا PDA شما ارسال شده است را می دهد. در هنگام تهیه سرویس VoIP از سیستم تلفن و سرویس دهنده VoIP در مورد قابلیت های آن ها و هزینه خدمات سوال کنید.

برای مدیران شبکه، سیستم تلفن VoIP به این معنی است که به جای دو شبکه تنها با یک شبکه روبرو هستند. جابجایی سیستم VoIP نیز به آسانی صورت می گیرد. این بدین دلیل است که اکثر سیستم های تلفن مورد استفاده در شبکه VoIP دارای رابط Web بوده و به راحتی توسط مدیر شبکه قابل مدیریت هستند. پروسه MAC) Move, Add, Change) به راحتی قابل انجام خواهد شد و لازم نیست برای هر بار انجام MAC با سرویس دهنده تان تماس بگیرید. تمام این ها به معنای هزینه کم تر برای سازمان شما می باشد.

یکی دیگر از منافعی که برای شرکت های دارای VoIP می تواند وجود داشته باشد این است که شعب سازمان ها میتوانند در سرتاسر دنیا پراکنده شده باشند و نیازی به مجتمع بودن آن ها نیست.

انتخاب یک سیستم تلفن VoIP

اگر شما تصمیم به پیاده سازی سیستم VoIP در سازمان خود دارید، ابتدا مشخص کنید که کدام یک از تجهیزات تلفنی فعلی تان را می توانید حفظ کنید. بدین ترتیب می توانید به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. بسیاری از سیستم های تلفن دیجیتال با افزودن کم ترین سخت افزار و به روزرسانی نرم افزار دارای قابلیت آدرس دهی می شوند.

علاوه بر این شما باید مطمین باشید که تمامی دستگاه های مورد استفاده شما مانند فکس، پردازشگر کارت اعتباری، سیستم های امنیتی و … می توانند به صورت یکپارچه به سیستم تلفن VoIP شما متصل شود.

در آخر توصیه می شود که هیچ گاه سعی نکنید با خریدن تلفن های VoIP دست دوم در هزینه ها صرفه جویی کنید. به خاطر داشته باشید که VoIP یک تکنولوژی جدید بوده و حتی ممکن است تجهیزات مربوط به یک سال قبل هم از رده خارج شده باشند. هم چنین هزینه نصب چه تلفن شما نو باشد چه دست دوم تفاوتی نمی کند، و حتی ممکن است در صورت استفاده از تلفن های دست دوم مجبور شوید هزینه خدمات بیش تری بپردازید.

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند توانایی ارائه مشاوره و راه اندازی راهکارهای SIEM را دارد، جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید

طرح پیشنهادی راه اندازی Skype for Business 2015

روش های برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است. امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام VoIP استفاده می شود. سیستم VOIP یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند.


روند تحولات سیستم های ارتباطی و گسترش شبکه اینترنت به گونه ای است که در آینده شاهد آن خواهیم بود که تلفن های عادی جای خود را به سیستم های مبتنی بر VoIP دهد.

از بین راه کارهای موجود برای VoIP یکی از قوی ترین و جامع ترین تکنولوژی هاکه Skype for Business 2015 نام دارد محصول شرکت Microsoft است.

یکی از تفاوت های اصلی Skype for Business 2015 با دیگر راهکارهای VoIP یکپارچه بودن آن است. بدین معنا با استفاده از همان رابط کاربری که شما تماس های خود را ارسال و دریافت می کنید بسیاری امکانات دیگر که امروزه مورد نیاز بسیاری از سازمان هاست، در اختیار دارید.
مزایای استفاده از سیستم یکپارچه Skype for Business 2015

Instant Messaging and Presence

آگاهی از وضعیت حضور و مکانی دیگر کاربران: با استفاده از قابلیت Presence می توان از موقعیت مکانی و حضور کاربران دیگر مطلع شد که البته به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات مکانی و حضور خود را مخفی یا آشکار کنند. حضور کاربران به صورت دستی و یا اتوماتیک با استفاده از تقویم سازمانی شخص و یا قرارهای ملاقاتش و یا وضعیت ورود او به سازمان و .. تعیین می شود. بدون استفاده از قابلیت Presence کاربران مجبور به استفاده از روش های دیگر مثل ارسال ایمیل برای اطلاع از حضور سایر افراد در سازمان می شوند. همچنین کاربران می توان با طبقه بندی Contact های خود اطلاعات حضور مختلفی براساس سطح دسترسی هر گروه اعمال کنند. کلیه چت های صورت گرفته در میل باکس فرد مربوطه در Outlook ذخیره می شود.

اطلاعات تماس افراد داخل و خارج سازمان: Skype Server به کاربران آن اجازه می دهد اطلاعات کاملی در مورد افراد داخل و یا مشتریان سازمان از قبیل شماره تلفن، آدرس، ساختار سازمانی افراد و اطلاعات سازمانی آنها را طریق یک رابط کاربری ساده در اختیار داشته باشند.
ارتباط لحظه ای با استفاده از IM: با به کارگیری از این قابلیت کاربران می توانند به صورت آنلاین با کاربران دیگر به صورت نفر به نفر یا به صورت چند نفره با هم چت کنند.
ارتباط با افراد خارج از سازمان: با استفاده از ویژگی Federation این امکان فراهم شده است که دو سازمان بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین Microsoft Skype قابلیت ارتباط با سرویس های دیگر مثل Yahoo messenger و Windows Live و Google Talk و … را دارد.
Activity Feed: با استفاده از این قابلیت هر کاربر فعالیت جاری خود را در سازمان مشخص می کند که دیگران می توانند از آن اطلاع یابند.

Audio, Video, and Web Conferencing

یکی از اساسی ترین نیازهای اکثر سازمان ها امروز تشکیل جلسات و کنفرانس های دو یا چند نفره می باشد. لینک با در نظر گرفتن این موضوع به بهترین نحو ممکن این نیاز را برآورده است. برگزاری کنفرانس به صورت صوتی و / یا تصویری به همراه امکاناتی که Skype همزمان با کنفرانس ارائه می دهد آن را به یک راهکار کامل و بی رقیب در این زمینه تبدیل کرده است.

مدیریت بر کنفرانس: افراد حاضر در کنفرانس می توانند در یک لابی منتظر باشند و توسط مدیر کنفرانس به داخل کنفرانس وارد شوند. همچنین مدیر کنفرانس می تواند افرادی را که لازم به حضور در کنفرانس نیستند را از کنفرانس بیرون کند یا افراد مورد نیاز را به کنفرانس دعوت کند.
حضور در کنفرانس با استفاده از روش های مختلف: حضور در کنفرانس با یکی از روش های : استفاده از نرم افزار، استفاده از IP Phone، استفاده از تلفن معمولی یا موبایل در داخل یا خارج از سازمان و یا حتی با استفاده از نسخه تحت وب نرم افزار (بدون نصب نرم افزار)

صرفه جویی در هزینه ها: عدم نیاز به راهکارهای دیگر موجود برای کنفرانس

Audio Conferencing:
کنفرانس صوتی یکی از نیازهای اولیه بسیاری از سازمان ها شده است. با استفاده از لینک سرور کاربران می توانند از طریق کامپیوتر شخصی، وب، تلفن و موبایل در کنفرانس حضور پیدا کنند.
Dial-In Conferencing: با استفاده از این قابلیت کاربران خارج از سازمان قادرند بدون استفاده از نرم افزار یا سخت افزار خاص و تنها با شماره گیری از طریق خط تلفن در یک کنفرانس صوتی شرکت کنند.
Web Conferencing

بسیاری از سازمانها هنوز از امکان یک وب کنفرانس بهره نبرده اند. لینک این امکان را می دهد که یک قرار ملاقات آنلاین تحت وب صورت گیرد. این قرار ملاقات می تواند شامل موارد زیر باشد:
Desktop Sharing: کاربر را قادر می سازد که همه صفحه نمایش خود یا تنها یک مانیتور خود- زمانی که چند مانیتور وصل است- را به اشتراک بگذارد.
Application Sharing: کاربر را قادر می ساز که یک برنامه خاص را به جای اشتراک گذاری کل صفحه نمایش، به اشتراک بگذارد.

Polls: کاربر را قادر می سازدکه یک رای گیری را شروع نماید و افراد حاضر در کنفرانس در این رای گیری شرکت نمایند و نتایج را مشاهده نمایند. این قابلیت یک رای گیری آنلاین را شبیه سازی می کند.
Whiteboard: با استفاده از این تخته سیاه می توان یک کلاس واقعی را شبیه سازی کرد.

Presentation: ارائه ی یک اسلاید شوی PowerPoint به راحتی با این قابلیت صورت می گیرد. این قابلیت یک اتاق کنفرانس واقعی را شبیه سازی می کند.
Video Conferencing

با استفاده از یک وب کم یا یک تلفن با قابلیت ویدئو می توان در یک کنفرانس ویدویی از هر جای جهان شرکت کرد.

Enterprise Voice

با استفاده از Skype Server می توان نیاز یک سازمان به یک سیستم تلفن سانترال را مرتفع کرد. البته Microsoft Skype Server برای بهره گیری از این موضوع نیاز به یک IP-PBX و یا یک VoIP Gateway دارد.

قابلیت های تلفن های قدیمی: شامل hold کردن تماس، انتقال تماس، دایورت کردن تماس، Call Park، Voice mail، کنفرانس. تفاوت Skype با سایر سیستم ها در این است که کاربر خود می تواند بسیاری از این تنظیمات را انجام دهد بدون این که نیاز به ارجاع این موضوع به مدیر شبکه خود داشته باشد.

Call Forwarding: وقتی یک کاربر یک تماس ورودی دارد می تواند تعیین کند که این تماس به شماره تلفن محل کار، موبایل، خانه و یا همه این تلفن ها منتقل شود. اگر کاربر به تماس ورودی پاسخ ندهد تماس می تواند به صندوق صوتی فرد منتقل شود. کاربر می تواند تنظیماتی را در Outlook خود اعمال کند که مثلا در ساعات غیرکاری و یا روزهای تعطیل انتقال تماس رخ دهد.
Team Call: هر کاربر این قابلیت را دارد که یک گروه Team Call برای خود تعریف کند. وقتی یک شخص یک تماس ورودی دارد افراد حاضر در این گروه نیز این تماس را دریافت می کنند اما مشخص است که در اصل این تماس مربوط به چه شخصی است.
Delegation: در این حالت کاربر می تواند تعیین کند که تماس های ورودی او برای شخص دیگری فرستاده شود و شخص مورد نظر در صورت نیاز تماس را به او انتقال دهد. این قابلیت مورد نیاز برای حالت منشی و رئیس است.
Call Park: وقتی کاربری تماسی را دریافت می کند می تواند آن را در حالت hold قرار دهد، در این حالت Skype به این تماس یک شماره موقتی اختصاص می دهد و شخص دیگری در مکان دیگر می تواند با شماره گیری این شماره موقت آن تماس را دریافت کند.

پوشش تماس ها: با استفاده از قابلیت های Delegation و Team Call می توان اطمینان پیدا کرد که تماس های مهم به ترتیب توسط یک منشی یا عضو تیم پاسخ داده شود.
منشی تلفنی (IVR): منشی تلفنی یکی از پرکاربردترین نیاز اکثر سازمان هاست. با استفاده از IVR تماس گیرنده پس از تماس با انتخاب گزینه مناسب به شخص یا گروه یا صف مربوطه منتقل می شود. یکی از ویژگی های جالب Skype که آن را از سایر سیستم ها متمایز می کند قابلیت تشخیص صدا در انتخاب گزینه مناسب است. ویژگی دیگر متمایز کننده Skype دادن این امکان به کاربران یک گروه برای بیرون رفتن از گروه و صف است.
از ویژگی های جالب و هوشمندانه IVR مبتنی بر Skype Server این است که انتقال تماس ها در این سیستم مبتنی بر Presence صورت می گیرد. یعنی مثلا در صورتی که فرد مورد نظر سیستم خود را برای مدتی رها کند و حالت فرد به صورت idle درآید تماس های ورودی دیگر به آن فرد منتقل نمی شود.

صرفه جویی در هزینه ها: برای اتصال به تلفن در سیستم Skype Server باید از یک IP Phone استفاده کرد. برای صرفه جویی می توان به جای استفاده از این وسیله از نسخه نرم افزاری که قابلیت نصب روی همه سیستم های کامپیوتری را دارد استفاده کرد که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های سازمان دارد.
همچنین در صورتی که یک سازمان دارای دفاتر مختلف در شهرهای مختلف در کشورهای مختلف باشد هزینه تماس بین این دفاتر حذف می شود. به طور مثال اگر یک شرکت یک دفتر در تهران و یک دفتر در اصفهان داشته باشد تماس از دفتر اصفهان به دفتر تهران به صورت رایگان خواهد بود. در حالتی بهینه تر اگر کارمندی در تهران قصد تماس تلفنی با مشتری در شهر اصفهان دارد هزینه این تماس به جای تماس بین شهری به تماس داخل شهری در اصفهان کاهش می یابد.

راه اندازی و پیاده سازی Skype Server نیازی به تغییرات سخت افزاری در ساختار شبکه ندارد و Skype Server از همان شبکه موجود در سازمان بهره می گیرد.
دسترسی از همه جا: تنها با داشتن اینترنت در هر نقطه از جهان می توان به سیستم تلفنی سازمان دسترسی پیدا کرد و با استفاده از آن تماس های خارج یا داخل سازمانی گرفت.


ترکیب با سیستم های تلفنی موجود در سازمان: در طراحی Microsoft Skype این قابلیت گنجانده شده است که با سیستم تلفنی موجود در سازمان و تلفن های سانترال قدیمی ترکیب شود؛ از جمله Skype می تواند با Asterisk و Elastix و FreePBX و سایر سیستم های VoIP که از قابلیت SIP Trunk پشتیبانی می کنند ارتباط برقرار کند.

Mobility
اتصال از همه جا: اتصال به سیستم Skype از خارج از سازمان و تنها با یک ارتباط اینترنتی و بدون استفاده از سخت افزار اضافی و یا VPN صورت می گیرد. این ارتباط با به کارگیری استاندار SSL امنیت ارتباط را به طور کامل تضمین می کند.

ارتباط در حال حرکت: با استفاده از نسخه موبایل Skype شما می توانید در حالی که در اتومبیل خود در حال حرکت هستید به سیستم وصل شوید، ارتباط برقرار کنید و حتی در کنفرانس شرکت کنید.

از دست ندادن تماس ها: در حالی که شما پشت میز خود نیستید می توانید تماس ها خود را به وسیله Call Forwarding یا Simultaneous Call روی خط تلفن دیگر یا موبایل خود دریافت کنید یا آن تماس را به صندوق صوتی خود منتقل کنید.

Group Chat

بهبود ارتباطات: چت چند نفره روی یک موضوع از قبل تعیین شده و ذخیره آن ها در سیستم هر یک از افراد حاضر در این چت کمک بسزایی به افراد می کند.

ارتباط با مشتری ها و همکاران سازمان: مشتری ها و همکاران سازمان می توانند با استفاده از قابلیت Federation با افراد داخل سازمان به صورت تک به تک یا گروهی چت کنند. همچنین می توان با در اختیار گذاشتن یک آدرس موقتی به مشتریان سازمان با آن ها به صورت چت، صوتی و تصویری ارتباط برقرار کرد.

Relevant Microsoft Products

تولید Skype توسط شرکت مایکروسافت یکی از مزایای این محصول است. امروزه تقریبا سیستم کامپیوتری و شبکه ای وجود ندارد که از یکی از محصولات این شرکت استفاده نکند. مایکروسافت سعی کرده است به خوبی Skype را با سایر این نرم افزارها مرتبط کند.

Microsoft Exchange Server:

– ترکیب با Outlook Web App-OWA: با استفاده از Skype می توان از طریق OWA اطلاعات حضور کاربران را مشاهده کرد و همچین با آنها چت متنی کرد.

– ایجاد یک قرار ملاقات برای یک کنفرانس صوتی یا / و تصویری

– استفاده از Exchange UM برای ذخیره پیام های Voice mail در آن

Microsoft SharePoint Server:

– در کنار هر Contact در SharePoint اطلاعات حضور افراد نشان داده می شود و می توان با کلیک روی آن با آن کاربر تماس متنی یا کنفرانس صوتی یا تصویری برقرار کرد.

– Skill-based search: با استفاده از این قابلیت می توان از طریق رابط کاربری Skype در داخل SharePoint به دنبال شخصی با مهارت خاص گشت.

Microsoft Office System:

– نمایش اطلاعات حضور افراد در کلیه نرم افزارهای موجود در مجموعه Office

Microsoft Active Directory:

Active Directory مکانی است که کلیه اطلاعات تماس افراد داخل و خارج یک سازمان در آن ذخیره می شود. مایکروسافت با در نظر گرفتن این موضوع کلیه اطلاعات افراد را از این دایرکتوری دریافت می کند. با استفاده از این ترکیب می توان کلیه اطلاعات تماس مربوط به کاربران سازمان و یا مشتریان سازمان را در Active Directory وارد کرد و از طریق Skype به آن ها دسترسی پیدا کرد.

مثلا می توان شماره تماس، آدرس، ایمیل، مشخصات سازمانی و سایر مشخصات مشتریان سازمان را در Active Directory وارد کرد و از طریق Skype به آن ها دسترسی سریع پیدا کرد.

قابلیت جالب دیگری که Active Directory و سیستم های عضو دامین در اختیار ما می گذارد این است که کاربر در هر یک از سیستم های عضو دامین لاگین کند به طور خودکار به Skype Client مربوط به خود وصل می شود و کلیه اطلاعات تماس و پیغام های صوتی و سایر اطلاعات مربوط به خود را در اختیار می گیرد.
Reporting
با استفاده از Skype می توان گزارش گیری کاملی از کلیه اتفاقات رخ داده در سیستم تهیه کرد. نقطه قابل توجه در مورد گزارش گیری در این است که کلیه گزارش های Skype در Microsoft SQL Server Reporting Server ذخیره می شوند که می توان در آن گزارشهای ویژوال مثل جدوال، داشبوردها، نمودارها و گراف ها و … داشت.
Archiving:
– کلیه چت های صورت گرفته و کنفرانس های برگزار شده به وسیله Skype در مکانی در Archiving Server ذخیره می شود.
Monitoring:
برای اعمال مانیتورینگ روی سیستم Skype دو نوع گزارش موجود است:

– Call detail records: این نوع گزارش گیری شامل اطلاعات کامل و دقیقی از کلیه تماس های داخلی و خارجی رخ داده در سازمان می دهد.

– Quality of experience: این گزارش اطلاعاتی در مورد کیفیت تماس ها در هر تماس به مدیر سیستم ارائه می دهد.

 

 

محدودیت افراد و میزان حجم فایل ارسالی در کنفرانس :میزان پهنای باند لازم در کنفرانس :

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند PFH برای سازمانها و شرکتهایی که بدنبال راهکارهایی برای کمتر کردن هزینه های ارتباطی می باشد و با داشتن مهندسین مجرب سیستم skype for business را به بهترین شکل ممکن در سازمان پیاده و به کلیه پرسنل آموزش های سازمانی را ارائه دهد.

برای اینکه با قابلیت های بیشتر Skype for Business آشنا شوید لطفا اینجا کلیک نمایید تا فیلم آموزشی آن را مشاهده نمایید.