آشنایی با سرویس مایکروسافت تیمز Microsoft Teams

مروری بر Microsoft Teams

مایکروسافت تیمز عمق و گسترش وسیع آفیس ۳۶۵ را گرد هم می­اورد تا مرکز مبتنی بر چت را برای کار تیمی فراهم سازد و فرصتی را به مشتریان دهد تا محیط دیجیتالی و سیال و بازتری را ایجاد کند. مایکروسافت تیمز  که بر اساس تکنولوژیهای مایکروسافت موجود ساخته شده است، با گروههای آفیس ۳۶۵ در هم تنیده شده است.

تیمز از IDهای نگهداری شده در Azure Active Directory) Azure AD)  استفاده می­کند و با سایر سرویس­ها در داخل آفیس ۳۶۵ یکپارچه می­شود تا یک mailbox گروه سایت آنلاین SharePoint و یک گروه آنلاین Exchange را برای هر تیم ساخته شده ایجاد کند.

قابلیت چت مانای تیمز توسط سرویس چت فراهم می­شود که با زیرلایه آفیس ۳۶۵ تعامل می­کند که بسیاری از قابلیت­های جاسازی شده آفیس ۳۶۵ را همچون آرشیو نمودن و eDiscovery را برای داده­هایی که در تیمز تبادل می­شود، نشان می­دهد.

همچنین تیمز تجربه تماس و ملاقات را فراهم می­سازد که بر اساس زیرساخت مبتنی بر cloud نسل بعدی که توسط هر دوی Skype و Skype for Business استفاده می­شود ساخته شده است. این سرمایه ­گذاری­ های تکنولوژی شامل سرویس­ های cloud مبتنی بر Azure برای سیگنالینگ و پردازش رسانه، رمزگذار/رمزگشای (codec)  ویدئوی H.264، رمزگذار/رمزگشای (codec) صوتی SILK و Opus، حالت ارتجاعی شبکه، مسافت سنجی و تشخیص­ های کیفی است.

برای توسعه قابلیت­ های تیمز از Connectorها، Tabها و Bot ها استفاده کنید که به صورت App در دسترس هستند تا اطلاعات خارجی، محتوا و تعاملات bot هوشمند را در اختیار تیمز قرار دهند.

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند توانایی ارائه مشاوره و راه اندازی راهکارهای Microsoft Teams را دارد، جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید

زیرساخت مایکروسافت تیمز

تیمز بر اساس تکنولوژی­ های موجود ساخته می­شود که با گروه های آفیس ۳۶۵ در هم تنیده شده­ است. در نتیجه استفاده از cloud مایکروسافت، سازمان ها می­توانند عملکرد و قابلیت اطمینان خوبی را در زمانی انتظار داشته باشند که از تیمز به عنوان بخشی از  داستان همکاری شان استفاده می­کنند.

یک تیم ساخته شده در تیمز، یک گروه آفیس ۳۶۵، یک سایت آنلاین SharePoint (که با یک کتابخانه اسناد تکمیل می­شود) و یک mailbox گروه آنلاین Exchange ایجاد خواهد کرد که توسط تیمز استفاده می­شود تا اطلاعاتی مثل دعوتها به جلسات را نگهداری کند. یک تیم می­تواند با استفاده از گروههای آفیس ۳۶۵ موجود ساخته شود که اجازه عضویت در گروههای موجود و نیز انتقال محتویات نگهداری شده در SharePoint Online و Exchange Online به تیمز را می­دهد.

چت مانای تیمز توسط سرویس چت فراهم می­شود که با آفیس ۳۶۵ تعامل می­کند و  بسیاری از قابلیت­های جاسازی شده آفیس ۳۶۵ همچون آرشیو کردن و eDiscovery را برای داده­هایی که در تیمز تبادل می­شوند، نشان می­دهد.

برای تکمیل قابلیت تیمز به نحوی که برد چت مانا در جایی که مکالمات زمان واقعی غیر رسمی روی می­دهند، تیمز تجربه جلسه ای را نیز فراهم می­سازد که بر روی زیرساخت مبتنی بر cloud نسل بعدی ساخته می­شود که توسط Skype و Skype for Business  نیز استفاده می­شود. این سرمایه ­گذاری­ های فناوری شامل سرویس­ های cloud مبتنی بر Azure برای سیگنالینگ و پردازش رسانه، رمزگذار/ رمزگشای (codec) ویدئوی H.264، رمزگذار/رمزگشای (codec) صوتی SILK و Opus، حالت ارتجاعی شبکه، مسافت سنجی و تشخیص­ های کیفی است.

گروه های آفیس ۳۶۵ از ID های نگهداری شده در Azure Active Directory) Azure AD) استفاده می­کنند و به همین سبب، تمامی قابلیت­های Authentication و Authorization برای استفاده تیمز همچون ساپورت MFA (تعیین هویت چندفاکتوری) در Azure AD به آسانی در دسترس است.

مایکروسافت تیمز و آفیس ۳۶۵

گروههای مختلف  بر اساس نقش کارکردی و سبک کاری شان نیازهای متفاوتی دارند. آفیس ۳۶۵ برای سبک کاری منحصر به فرد هر گروه طراحی می­شود و شامل برنامه های کاربردی مجتمع  و طراحی شده با هدف خاص است که شامل موارد زیر می­باشد:

  • Outlook برای ایمیل در رده سازمانی که حالا کارکرد گروهی دارد.
  • SharePoint برای سایتها و پورتالها، سرویس ­های محتوای هوشمند، اتوماسیون پروسه تجاری و جستجوی سازمانی
  • Yammer برای کنترل ارتباطات در وسعت شبکه
  • Skype for Business به عنوان ستون فقرات برای صوت و ویدئوی سازمان
  • و حالا، مایکروسافت تیمز ، فضای کار مبتنی بر چت جدید در آفیس ۳۶۵

اینجا موارد استفاده رایج برای هر برنامه کاربردی در آفیس ۳۶۵ با راهنمای استفاده با جزئیات آمده است.

Microsoft Teams

  • توسط کاربران و گروههایی استفاده می­شود که در جستجوی همکاری در زمان واقعی با همان گروه از افراد هستند.
  • در حین کمک در به اشتراک گذاری فایلها و همکاری در موارد قابل تحویل به اشتراک گذاشته شده، به تیمز در تکرار سریع در یک پروژه کمک می­کند.
  • به کاربران اجازه یافتن یک ارتباط به دامنه وسیعی از ابزار (همچون Planner، Power BI، GitHub و …) در داخل فضای کاری شان را می­دهد.

Outlook

  • توسط کاربرانی استفاده می­شود که ترجیح می­دهند در محیط خانوادگی ایمیل و/ یا روش ساخت یافته رسمی­تر همکاری کنند.
  • فرآیندهای تجاری خاصی را فراهم می­سازد که نیازمند استفاده از ایمیل برای ارسال اسناد و اطلاعات در داخل و بیرون مرزهای شرکت است.
  • به کاربرانی وصل می­شود و ارتباط برقرار می­کند که بیرون از گروه های کاری یا سازمانهای بی واسطه هستند.

Yammer

  • برای کمک به اتصال کاربران در سراسر سازمان استفاده می­شود تا کارها را در اجتماعات سازماندهی کند و بهترین موارد را به اشتراک بگذارد.
  • جریانهای کاری فعالیت متقابل را از طریق یک پلتفرم مبتنی بر فراهم سازی شفاف و باز بهبود می­بخشد.
  • تعهدات مدیر-کارمند را با مکالمات دو طرفه میان مدیریت و پایه وسیع تر کارمند پرورش می­دهد.
  • نیروی کاری خط مقدم شما را برمی انگیزد تا دانش و مهارت را به اشتراک گذاشته و دریافت کنند.

Skype for Business

  • برای ارتباطات زمان واقعی و همکاری داخلی و خارجی با مشتریان/ شرکا استفاده می­شود.
  • جلساتی را با صوت، ویدئو و محتوا با تیمهای کوچک یا بزرگ (شامل Town Halls با حدااکثر ۱۰۰۰۰ شرکت­ کننده) فراهم می­سازد.
  • امکان استفاده از تلفن را برای سازمان فراهم می­سازد.

SharePoint

  • برای سایتها و پورتالها استفاده می­شود (به عنوان مثال اخبار و اعلانات شرکت، جستجو و کار در رابطه با مستندات)
  • با یکپارچه­ سازی Microsoft Flow و PowerApps، اتوماسیون پروسه تجاری را بر روی کتابخانه­ های اسناد و لیست­های اطلاعات پیاده­ سازی می­کند.

سایت تیم SharePoint دارای اختیار تام برای فراهم ­سازی نگهداری فایل، اخبار تیم، صفحات، لیست­ها و … برای هر تیم مایکروسافت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *